En ole hetkeen kirjoittanut, kauhea kiire koko ajan. Mut lukemiset sen sijaan on edistynyt oikein mukavasti. Laskurutiiniakin on kertynyt, ja nyt sellaiset asiat mitkä oli viime vuonna ihan hepreaa vaikuttaa selkeiltä ja jopa yksinkertaisilta. Harmittaa, etten silloin lukiossa jaksanut panostaa matikkaan ja fysiikkaan, jos olisin vähän tsempannut enemmän olisin saattanut hyvinkin päästä jo viime vuonna sisälle, koska niihin fysiikantehtäviin mun pääsykoe viimeksi kaatui. No, ei sitä enää kannata jossitella...

Muutenkin, jos vertaa viime vuoteen, mun lukutavat on muuttuneet aika paljon. Viime vuonna en lukenut ollenkaan kirjastossa, pelkästään kotona. Nyt en pysty yhtään keskittymään kotona, pakko mennä kirjastoon tai johonkin vieraaseen, hiljaiseen paikkaan. Johtuu ehkä siitä, et nyt asun omassa kodissa ja mun lukemista häiritsee lähinnä se, että alan katselemaan ympärilleni ja mietin: "tääl pitäis siivota..vois pestä pyykkiä..onkohan mun vai poikaystävän tiskivuoro.." Viime vuonna oletin että äiti hoitaa tollaset jutut, niin ne ei häirinnyt mun lukemista =D Lisäksi tänä vuonna kulutan laskemiseen enemmän aikaa kuin lukemiseen. Viime vuonna keskityin siihen pänttäämiseen ja ulkoa opetteluun ja melkein heti, jos en osannut vaikka jotain laskua, katsoin oikean ratkaisun tehtävävihon takaa. Nyt haluun ymmärtää kaikki laskut ja muutkin jutut ja pähkäilen niitä pitkään, en vaan opetelle ulkoa.

Torstaina nään yhden kaverin joka myös pyrkii nyt toista kertaa lääkikseen. Mennään lukemaan yhdessä ja tehdään vaihtokauppaa, mä annan sen kopioitavaks kaikkia ylimääräisiä laskuja ja materiaalia mitä olen hankkinut ja se antaa mun kopioida Galenoksen uudesta painoksesta kaikki uudet kohdat, joita tossa vanhemmassa, mitä mä luen, ei ole.

Kaiken kaikkiaan oon nyt aika hyvillä mielin tän lukuprojektin suhteen. Musta tuntuu että mulla on nyt paljon paremmat mahdollisuudet sisäänpääsyyn kuin viime vuonna.